4ο Γενικό Λύκειο Δράμας
Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε η παράταση της προθεσμίας για την υποβολή της Αίτησης-Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Έτσι, η προθεσμία για την υποβολή της εν λόγω Αίτησης-Δήλωσης παρατείνεται μέχρι και την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017.
Επιπρόσθετα οι υποψήφιοι παλαιοτέρων ετών, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα πρέπει προς διευκόλυνσή τους να προσκομίσουν τη Βεβαίωση Πρόσβασης ή Βεβαίωση Συμμετοχής στην οποία αναγράφεται ο κωδικός αριθμός υποψηφίου.
Διαγωνισμός μαθηματικών "Ευκλείδης" 2017
Θερμά συγχαρητήρια στη μαθήτρια της Γ΄ τάξης του σχολείου μας Σουμελίδου Χαρά, για την επιτυχία της στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά "Ο Ευκλείδης", και την πρόκρισή της στην τελική φάση του διαγωνισμού που θα διεξαχθεί στην Αθήνα το Σάββατο 4 Μαρτίου 2017.
77ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά ?Ο ΘΑΛΗΣ?
Ως Εξεταστικό Κέντρο για τη διενέργεια του 77ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, που θα διενεργηθεί το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 9:00π.μ., ορίζεται το διδακτήριο του 5ου Γυμνασίου Δράμας, Καπνολογικού Ινστιτούτου, 66100 Δράμα.
Τηλέφωνο: 2521033475, ΦΑΞ: 2521058062, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Ώρα προσέλευσης μαθητών 08:45΄ π.μ. στις 12-11-16
Πρόγραμμα ενημέρωσης Γονέων & Κηδεμόνων 2016-2017
Πρόγραμμα ενημέρωσης Γονέων & Κηδεμόνων 2016-2017.
File | Περιγραφή | Uploader | File size |
---|---|---|---|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ 2016-2017.doc | Διαχειριστής Ιστότοπου | 97 Kb |
Διαγωνισμός Line Follower
Η ομάδα Ρομποτικής του σχολείου μας συμμετείχε το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016 στον διαγωνισμό ακολούθου γραμμής (line follower), στο πλαίσιο του 7ου Πανελλαδικού Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής στην Καβάλα. Η ομάδα μας, αποτελούμενη από τους μαθητές Τάσο Σαχανίδη (Γ Λυκείου) και Αλέξανδρο Μπουρλίβα (Β Λυκείου) κατάφερε να ξεπεράσει τα προβλήματα που εμφανίστηκαν την τελευταία στιγμή και κατέλαβε τη 2η θέση στην κατηγορία μαθητών Λυκείου.
Δίνουμε συγχαρητήρια σε όλα τα μέλη της ομάδας που εργάστηκαν γι αυτή την επιτυχία, και καλούμε και άλλους μαθητές του σχολείου να συμμετέχουν στα μαθήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα ξεκινήσουν σύντομα στο σχολείο μας.
Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς 2016-2017
Ο αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους 2016-17 στο 4ο Λύκειο Δράμας θα τελεσθεί τη Δευτέρα 12-9-16στις 9.30 π.μ.
Ηλεκτρονική εγγραφή επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2016 στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα από 5 έως 12 Σεπτεμβρίου 2016.
Για την εγγραφή των επιτυχόντων για πρώτη φορά φέτος τίθεται σε λειτουργία το σύστημα της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής εγγραφής χωρίς την αναγκαιότητα κατάθεσης δικαιολογητικών και χωρίς να απαιτείται η μετάβαση των επιτυχόντων στις Σχολές και τα Τμήματα επιτυχίας τους. Με τον τρόπο αυτό οι επιτυχόντες δεν επιβαρύνονται με το πρόσθετο κόστος της μετακίνησης για την εγγραφή τους και με την επιπλέον διαδικασία της συλλογής και αποστολής δικαιολογητικών.
Η διαδικασία εγγραφής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πραγματοποιείται κατά το ανωτέρω διάστημα με αίτηση των επιτυχόντων για τη Σχολή ή το Τμήμα επιτυχίας τους μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eregister.it.minedu.gov.gr, εισάγοντας τον ίδιο κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποίησαν για την εισαγωγή τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου. Η εφαρμογή θα βρίσκεται σε λειτουργία από το μεσημέρι της 5ης Σεπτεμβρίου 2016.
Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή οι σχολικές μονάδες θα παρέχουν υποστήριξη στους επιτυχόντες όσον αφορά τους κωδικούς πρόσβασης, ενώ μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα υπάρχει διαθέσιμο αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης για τη διευκόλυνσή τους.
Μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή οι επιτυχόντες, στην περίπτωση που έχουν εγγραφεί από προηγούμενο έτος σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα δηλώνουν τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένοι και θα αιτούνται ταυτόχρονα τη διαγραφή τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στη νέα Σχολή ή στο νέο Τμήμα.
Η αίτηση εγγραφής των επιτυχόντων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας ενέχει χαρακτήρα Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι επιτυχόντες μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα καλούνται να συμπληρώσουν τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής τους (ΑΜΚΑ), ο οποίος θα επιβεβαιώνεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ. Αν τα ατομικά στοιχεία που εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην εφαρμογή δεν συμφωνούν με τα στοιχεία της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου, τότε οι επιτυχόντες πρέπει να προβούν στην άμεση διόρθωση και ενημέρωση των λανθασμένων στοιχείων τους στα συστήματα του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ, μέσω σχετικής αίτησής σε οποιοδήποτε ΚΕΠ. Ο επιτυχών, αφού ελέγξει την ορθότητα των προβαλλόμενων τροποποιημένων στοιχείων, θα πρέπει να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική εγγραφή του εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.
Οι εγγραφέντες για να έχουν πρόσβαση στις ακαδημαϊκές υπηρεσίες της κάθε Σχολής και Τμήματος, θα πρέπει να επιδείξουν στη Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο, προκειμένου να γίνει η ταυτοπροσωπία τους. Σε κάθε περίπτωση, η Γραμματεία δύναται να ζητήσει συμπληρωματικά δικαιολογητικά από τους εγγραφέντες.
Για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού και τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων θα καθοριστεί και θα πραγματοποιηθεί από τα αρμόδια Υπουργεία.
Επισημαίνεται ότι όλες οι ανωτέρω διαδικασίες εγγραφής ολοκληρώνονται είτε από τους ίδιους τους επιτυχόντες ή από νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο.
Γνωρίζοντας τον μετεωρολογικό σταθμό Raspberry Pi
Το κίνημα των «δημιουργών-κατασκευαστών» (maker movement) έχει εξαπλωθεί σημαντικά στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, χάρη στην αύξηση του αριθμού των καινοτόμων έργων, εργαστηρίων και ανθρώπων που χτίζουν το δικό τους όραμα για το μέλλον μέσα από την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητα. Tο κίνημα αυτό προάγει επίσης καινοτόμους τρόπους για να φέρει τους νέους πιο κοντά στην τεχνολογία, επιτρέποντας στον καθένα να αναπτύξει, να σχεδιάσει και να δημιουργήσει τις ιδέες του για κάποιο έργο με την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και της ρομποτικής.
Στην τάξη και στην καθημερινή διδακτική πρακτική, αυτό συνεπάγεται μια ευκαιρία να συνδυαστούν τα αντικείμενα STEM (Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) με τις τέχνες και τη ψηφιακή σχεδίαση στο πλαίσιο μαθησιακών δραστηριοτήτων βασισμένων σε συνθετικές εργασίες. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με το Maker Faire Rome και το Startup Europe οργανώνει την «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα δημιουργών- κατασκευαστών» από τις 30 Μαΐου έως τις 5 Ιουνίου.
Το 4ο ΓΕΛ Δράμας και η ομάδα ρομποτικής του σχολείου συμμετέχει σε αυτή τη δράση, διοργανώνοντας μια εκδήλωση με τίτλο "Γνωρίζοντας τον μετεωρολογικό σταθμό Raspberry Pi", το Σάββατο 4 Ιουνίου και ώρες 11:00-13:00 στο εργαστήριο ρομποτικής του 4ου ΓΕΛ Δράμας.
Ο μετεωρολογικός σταθμός Raspberry Pi είναι μια κατασκευή του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος "Raspberry Pi Education Foundation" με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει αναπτυχθεί με τη χορηγία της εταιρείας Oracle και έχει διανεμηθεί δωρεάν σε 1.000 σχολεία σε όλο τον κόσμο. Το project αυτό δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν διαθεματικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μαθηματικά, γεωγραφία, μετεωρολογία, συλλογή επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων, δημιουργία ιστοσελίδων για την απεικόνιση των αποτελεσμάτων, χρήση της γλώσσας SQL για την επικοινωνία με τη βάση δεδομένων του προγράμματος και μια ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να συνεργαστούν με κάποια από τα 1.000 σχολεία του προγράμματος!
Σας προσκαλούμε λοιπόν το Σάββατο 4 Ιουνίου να γνωρίσετε από κοντά το νέο μας project καθώς και τις άλλες δράσεις της ομάδας.
Για την ομάδα ρομποτικής
Σκαπέτης Γεώργιος, ΠΕ19
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα δημιουργών-κατασκευαστών 2016
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με το Maker Faire Rome και το Startup Europe οργανώνει την «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα δημιουργών- κατασκευαστών» από τις 30 Μαΐου έως τις 5 Ιουνίου. Το κίνημα των «δημιουργών-κατασκευαστών» (maker movement) έχει εξαπλωθεί σημαντικά στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, χάρη στην αύξηση του αριθμού των καινοτόμων έργων, εργαστηρίων και ανθρώπων που χτίζουν το δικό τους όραμα για το μέλλον μέσα από την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητα. Η Ευρώπη είναι η ήπειρος με το μεγαλύτερο αριθμό Fab Labs και Makerspaces και η γενέτειρα καινοτόμων έργων, δράσεων και καινοτομιών όπως το Arduino, το Raspberry Pi, το MICRO BIT και το RepRap κλπ. Επίσης, το κίνημα αυτό προάγει καινοτόμους τρόπους για να φέρει τους νέους πιο κοντά στην τεχνολογία, επιτρέποντας στον καθένα να αναπτύξει, να σχεδιάσει και να δημιουργήσει τις ιδέες του για κάποιο έργο με την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και της ρομποτικής. Στην τάξη και στην καθημερινή διδακτική πρακτική, αυτό συνεπάγεται μια ευκαιρία να συνδυαστούν τα αντικείμενα STEM (Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) με τις τέχνες και τη ψηφιακή σχεδίαση στο πλαίσιο μαθησιακών δραστηριοτήτων βασισμένων σε συνθετικές εργασίες.
Στο πλαίσιο αυτό το σχολείο μας συμμετέχει διοργανώνοντας μια εκδήλωση το Σάββατο 4 Ιουνίου 2016 με θέμα: "Γνωρίζοντας τον μετεωρολογικό σταθμό Raspberry Pi", στο εργαστήριο Ρομποτικής τους σχολείου μας και ώρες 11:00-13:00. Λεπτομέρειες για την εκδήλωση μπορείτε να βλέπετε στη σελίδα της δράσης Maker Movement.
1η Μαθητική Έκθεση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας συμμετείχε την Τετάρτη 13 Απριλίου 2016 στην 1η Μαθητική Έκθεση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, η οποία διοργανώθηκε από τη Σχολική Σύμβουλο Πληροφορικής Μπαμπαλώνα Ελένη σε συνεργασία με το σχολείο μας. Η παρουσίαση της ομάδας μας είχε σαν θέμα "Ακολουθώντας τη γραμμή", ένα συχνό πρόβλημα που συναντάμε στην προσπάθεια προσανατολισμού ενός ρομπότ. Την παρουσίαση της ομάδας ρομποτικής μπορείτε να την βρείτε εδώ.
Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας και τον ιστορικό προσφυγικό συνοικισμό της περίθαλψης
Εκπαιδευτικές επισκέψεις με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βλαχοδήμου Γεωργία, ΠΕ02
Την Δευτέρα 28 Μαρτίου και ώρες 09.00?11.3 0 υλοποιήθηκε εκπαιδευτική διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας και τον ιστορικό προσφυγικό συνοικισμό της περίθαλψης στο πλαίσιο του μαθήματος Προσανατολισμού της Γ΄ Τάξης Θέματα Ιστορίας, από τα δυο τμήματα Ανθρωπιστικών Σπουδών του σχολείου μας (39 μαθητές) με την καθηγήτρια του μαθήματος κ. Γεωργία Βλαχοδήμου ΠΕ2 και συνοδούς καθηγητές την κ Ελένη Κιοσσέ ΠΕ2 και τον κ Παράσχου Γεώργιο ΠΕ2.
Ο ιστορικός περίπατος των μαθητών άρχισε από το νεοκλασικό σπίτι της οδού Περσεφόνης (πρόσφυγα από την Αδριανούπολη) και στη συνέχεια επισκέφτηκαν το αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας και περιηγήθηκαν στο χώρο των νερόμυλων, τις καπναποθήκες και τα σπίτια που προϋπήρχαν ή κατασκευάστηκαν με τον ερχομό των προσφύγων και συνέδεσαν τη ζωή τους οι κάτοικοι της Δράμας (γηγενείς και πρόσφυγες). Ακολούθησε ο περίπατος στον ιστορικό προσφυγικό συνοικισμό ο οποίος δημιουργήθηκε από το Ταμείο Περιθάλψεως Προσφύγων την περίοδο του μεσοπολέμου (1924-1925) στο χώρο πίσω από τα Εκπαιδευτήρια και ανατολικά του συνοικισμού των Βορειομακεδόνων. Από τα απομεινάρια αυτής της περιόδου οι μαθητές κατέληξαν σε συμπεράσματα σχετικά με την αστική αποκατάσταση των προσφύγων, τα οικιστικά προγράμματα του κράτους, την πολεοδομική οργάνωση και τα έργα υποδομής. Ο περίπατος ολοκληρώθηκε με την περιήγηση στην οδό Σκρα στην οποία υψώνονται ακόμη σπίτια που έκτισαν οι πρόσφυγες το 1928 και το 1930 και επιστρέψαμε στο 4ο Λύκειο.
Σε όλες τις δράσεις μας η υποστήριξη του Διευθυντή μας κ Γεωργίου Σκαπέτη υπήρξε πολύτιμη.
Γενικότερα οι επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους υπήρξαν ουσιαστικές, αφενός με τη σωστή προετοιμασία που έγινε (ανάθεση σε μαθητές συγκέντρωσης ενημερωτικού υλικού για τους συγκεκριμένους χώρους-δράσεις) και αφετέρου με την αποτύπωση, μετά την επίσκεψη των εντυπώσεων των μαθητών. Χαρακτηριστικό είναι το κείμενο της μαθήτριας του Α3 τμήματος Συμεωνίδου Νικολέτας κατά την πρώτη διδακτική επίσκεψη και το φωτογραφικό υλικό των μαθητών.
«Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016 το Α3 τμήμα του σχολείου μας επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας και τον Ελληνιστικό Τάφο στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Εκεί δουλέψαμε σε ομάδες, παρατηρήσαμε και γνωρίσαμε ευρήματα της προϊστορικής εποχής του τόπου μας. Ανακαλύψαμε τον τρόπο οργάνωσης των πρώτων οικισμών της νεολιθικής εποχής καθώς και αντικείμενα από την εποχή του Χαλκού. Ακόμη εξερευνήσαμε ευρήματα της αρχαϊκής, της κλασικής και της ελληνιστικής περιόδου. Ακούσαμε από την καθηγήτριά μας πως μέσα στο Μουσείο υπάρχει ένα από τα αρχαιότερα κοσμήματα! Νιώσαμε ενθουσιασμό και ικανοποίηση που μπορέσαμε και πραγματοποιήσαμε αυτή την επίσκεψη! Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείξαμε για το νεολιθικό σπίτι. Επόμενος σταθμός μας υπήρξε ο Ελληνιστικός Τάφος, ο οποίος δυστυχώς είναι κρυμμένος μέσα σε μια πολυκατοικία και έτσι είναι απροσπέλαστος στο ευρύ κοινό! Παρατηρήσαμε την αρχιτεκτονική του, που ταυτίζεται με την αντίστοιχη ενός μακεδονικού τάφου, τη ζωγραφική των τοίχων με τα ανθέμια και τα βούκρανα, με το μπλε, το κόκκινο, το γαλάζιο και το χρώμα της ώχρας. Τέλος βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για την πολεοδομική οργάνωση της Δράμας των ελληνιστικών χρόνων».
Νικολέτα Συμεωνίδου, μαθήτρια Α3 Τάξης
Περισσότερα Άρθρα...
Σελίδα 68 από 69