Υποβολή Αίτησης-Δήλωσης μαθητών τελευταίας τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδας Β΄) (2012-2013)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ως προθεσμίαγια την υποβολή της Αίτησης ? Δήλωσης των μαθητών της τελευταίας τάξης Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) (ομάδας Β΄) και των αποφοίτων που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ (Ομάδα Β΄) έτους 2013, ορίζεται το χρονικό διάστημα από τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου ως και την Τρίτη 5 Μαρτίου του 2013.
Το περιεχόμενο των πέντε (5) Υποδειγμάτων των Αιτήσεων ?Δηλώσεων κατά περίπτωση και ο τρόπος συμπλήρωσης και υποβολής τους, καθώς και τα στοιχεία, τα οποία συμπληρώνει κάθε κατηγορία υποψηφίων αναφέρονται αναλυτικά στα επόμενα κεφάλαια.
Συνημμένα σας στέλνουμε τα υποδείγματα των 5 διαφορετικών εντύπων της Αίτησης ? Δήλωσης μαζί με τις πληροφορίες ? οδηγίες που συνοδεύουν την καθεμία, στα οποία αναφέρονται και τα δικαιολογητικά κατά περίπτωση. Και φέτος υπάρχει και ένα επιπλέον υπόδειγμα Αίτησης ? Δήλωσης « ΑΙΤΗΣΗ ? ΔΗΛΩΣΗ ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑ Α? ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ», που αφορά αποκλειστικά στους υποψηφίους που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α?), για το οποίο αποστέλλεται διαφορετική εγκύκλιος μόνο προς τα ΕΠΑΛ, και στην οποία εγκύκλιο συμπεριλαμβάνεται το αντίστοιχο υπόδειγμα.
Παράλληλα, σας στέλνουμε και υπόδειγμα αίτησης ? υπεύθυνης δήλωσης των μαθητών της τελευταίας τάξης των ημερήσιων ΓΕΛ, που επιθυμούν να αποκτήσουν ενδοσχολικό απολυτήριο, χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, η οποία υποβάλλεται στο Λύκειο φοίτησης σε έντυπη μορφή (βλ. ΚΕΦ. 7Ο ).
Η Αίτηση ? Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις υποβάλλεται ηλεκτρονικά στα Λύκεια. Το έντυπο της Αίτησης ? Δήλωσης (βλέπε συνημμένα) αναρτάται στο διαδίκτυο (στην επίσημη ιστοσελίδα www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ/Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ ΤΕΕ/Έντυπα Εξετάσεων), από όπου μπορεί να τυπωθεί είτε από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο είτε από το Λύκειο και να διανεμηθεί στους ενδιαφερομένους. Ο υποψήφιος επιλέγει και συμπληρώνει χειρόγραφα την ανάλογη Αίτηση ? Δήλωση και στη συνέχεια την υποβάλλει ηλεκτρονικά ο ίδιος ή ο νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία στο Λύκειο που φοιτά ή στο Λύκειο από το οποίο αποφοίτησε ή στο πλησιέστερο στην κατοικία του Λύκειο, αν πρόκειται για απόφοιτο. Μετά την ηλεκτρονική καταχώριση στο πρόγραμμα «ΝΕΣΤΩΡ» εκτυπώνονται δύο αντίγραφα. Ο υποψήφιος ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων και ότι αυτά πράγματι ανταποκρίνονται στις επιθυμίες του, υπογράφει και στα δύο αντίγραφα και παραλαμβάνει ένα, το οποίο και φυλάσσει μέχρι το τέλος των εξετάσεων. Το δεύτερο υπογεγραμμένο αντίγραφο φυλάσσεται στο Λύκειο κατάθεσης. Η προθεσμία υποβολής της Αίτησης ? Δήλωσης αρχίζει τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου και λήγει την Τρίτη 5 Μαρτίου του 2013. Τονίζεται ότι για κανένα λόγο δεν γίνεται δεκτή Αίτηση - Δήλωση εκπρόθεσμη ούτε διόρθωση αυτής που υποβλήθηκε εντός της προθεσμίας.
Επειδή η προθεσμία είναι αποκλειστική και οι συνέπειες για τους υποψηφίους από την μη εμπρόθεσμη υποβολή της αίτησης είναι καθοριστικές, αφού μπορεί να έχουν άμεση και καθοριστική επίπτωση στη συμμετοχή τους στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι απαραίτητο να ενημερωθούν όλοι υπεύθυνα, αναλυτικά και με ενιαίο τρόπο ώστε να διασφαλίζονται σε πανελλαδικό επίπεδο οι όροι ίσης μεταχείρισης των ενδιαφερομένων. Για τους λόγους αυτούς:
Όσον αφορά τους μαθητές πρέπει να γίνει διεξοδική ενημέρωσή τους στην τάξη από καθηγητή που θα ορίσει ο Δ/ντής του Λυκείου και ο κάθε μαθητής να υπογράψει σε κατάσταση, με την οποία θα βεβαιώνεται ότι ενημερώθηκε για την Αίτηση ? Δήλωση που τον αφορά και για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και ότι του χορηγήθηκε υπόδειγμα της σχετικής Αίτησης- Δήλωσης. Στην περίπτωση απουσίας μαθητών κατά την ημέρα ενημέρωσης θα πρέπει αυτοί να ενημερωθούν ενυπογράφως επόμενη ημέρα. Στην ίδια κατάσταση (κατόπιν της ενημέρωσης) θα υπογράψουν ότι ενημερώθηκαν και όσοι δηλώσουν ότι επιθυμούν ενδοσχολικό απολυτήριο. Εκτός της ανωτέρω διεξοδικής ενημέρωσης να γίνει υπενθύμιση τουλάχιστον άλλες δύο φορές στην κάθε τάξη από τον υπεύθυνο καθηγητή στην έναρξη της προθεσμίας και κατά τις δύο τελευταίες ημέρες της προθεσμίας.
Όσον αφορά τους αποφοίτους η ενημέρωση θα γίνει με τους εξής τρόπους:
- Με ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας στα Μ.Μ.Ε. και στην ιστοσελίδα του.
- Με ανακοινώσεις των Διευθυντών Δ.Ε. που θα αναρτηθούν στους πίνακες ανακοινώσεων των οικείων Διευθύνσεων.
- Με την ανάρτηση στον πίνακα ανακοινώσεων του κάθε Λυκείου, με ευθύνη του οικείου Διευθυντή, σχετικής ανακοίνωσης στην οποία θα τονίζεται τόσο η προθεσμία όσο και ότι μετά την παρέλευσή της δεν θα γίνεται δεκτή καμιά εκπρόθεσμη αίτηση. Κατά την υποβολή της Αίτησης ? Δήλωσης από τους αποφοίτους παρακαλούμε να ενημερώνονται οι απόφοιτοι για τη σημασία του δεύτερου μαθήματος Γενικής Παιδείας που επιλέγουν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο σε σχέση με τα επιστημονικά πεδία που πρόκειται να επιλέξουν. Να ενημερώνονται επίσης για τα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του 5ου επιστημονικού πεδίου καθώς και για τις προϋποθέσεις που ισχύουν για να μπορούν να επιλέξουν το 5ο επιστημονικό πεδίο (Φ.251/154284/Β6/6-12-12/ ΑΔΑ: Β45Χ9-ΟΚΕεγκύκλιός μας).
Τέλος να ενημερώνονται όλοι οι υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι) ότι
- σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του Ν.4115 (ΦΕΚ 24 Α΄/30-1-2013), κατά το σχολικό έτος 2012?2013 οι εξετάσεις εισαγωγής ιδιωτών στη Σχολή Αστυφυλάκων και στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας θα πραγματοποιηθούν κανονικά και οι (ιδιώτες) επιτυχόντες θα εγγραφούν στις οικείες σχολές κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015?2016. και
- ότι στο μηχανογραφικό δελτίο δεν θα υπάρχουν η Στρατιωτική Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) καθώς και το τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων.
- Οι πληροφορίες που παρέχονται στο παρόν κεφάλαιο, αλλά και σε όλη την εγκύκλιο για σχολές και τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφορούν την υφιστάμενη κατάσταση ΠΡΙΝ την υλοποίηση του σχεδίου για την ανασυγκρότηση του ακαδημαϊκού χάρτη «ΑΘΗΝΑ» και θα ισχύουν αντίστοιχα, δηλαδή κατάλληλα προσαρμοσμένες στη νέα κατάσταση.