Ο μετεωρολογικός μας σταθμός

Weather Underground PWS IDRAMA3

Ερευνητική Εργασία Α Τετραμήνου 2011-2012

Share

Τα θέματα των ερευνητικών εργασιών που θα απασχολήσουν τους μαθητές της Α΄ Λυκείου του σχολείου μας για το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012 είναι τα παρακάτω:

ΘΕΜΑ:   «Η  ενδυμασία  από  την  αρχαιότητα  έως  σήμερα, ιδωμένη  μέσα  από  την  τέχνη»  

ΥΠΕΥΘΥΝΗ  ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:  Κιοσσέ  Ελένη (κλάδος  ΠΕ02  Φιλόλογος)
Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθεί και να παρουσιαστεί από τους μαθητές η ιστορία της ενδυμασίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στις διάφορες μορφές τέχνης της κάθε εποχής, καθώς επίσης και ο ρόλος που αυτή διαδραμάτιζε και συνεχίζει να διαδραματίζει στη ζωή των ανθρώπων.

Δείτε το παραδοτέο υλικό των μαθητών .

 

ΘΕΜΑ: Ο συγγραφέας ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΑΜΠΟΥΣΗΣ κυκλοφορεί μέσα στην ιστορία και ανάμεσα στους ανθρώπους της Δράμας.

 

Επιβλέπουσες καθηγήτριες : ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΛΑΧΟΔΗΜΟΥ & ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΛΑΤΙΔΟΥ

ΑΞΟΝΕΣ της εργασίας:

-         Είσοδος των μαθητών στο ?εργαστήριο? του συγγραφέα, γνωριμία με τον ίδιο, το έργο και τη μέθοδό του. Η έρευνα για τη σύνθεση της εργασίας των μαθητών θα βασιστεί σε συγκεκριμένα διηγήματα που αναφέρονται στη Δράμα και τους ανθρώπους της, καθώς και στο λεύκωμα του συγγραφέα για τη ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ.

 -         Επισκέψεις και έρευνα στους χώρους της Δράμας οι οποίοι περιγράφονται στα διηγήματα του Βασίλη Τσιαμπούση και σύνδεση της τοπικής ιστορίας με τη λογοτεχνική πραγματικότητα.

 -         Συνέντευξη ? συζητήσεις με το συγγραφέα.

 -         Δημιουργία οπτικού υλικού.

 

ΘΕΜΑ:ΕΙΜΑΣΤΕ Ο,ΤΙ ΤΡΩΜΕ;

Υπεύθυνη : Ε. Καρακάση.

 

-Τι θέση έχει η διατροφή στη ζωή μας;

-Θα μπορούσαμε να φάμε κάτι νόστιμο και υγιεινό ταυτόχρονα;

-Ωμό, βραστό ή ψητό. Ποιο είναι το καλύτερο για την τροφή μας;

-Αν ζητήσω σε ένα ταχυφαγείο υγιεινό γεύμα θα θεωρηθεί ανέκδοτο;

-Πόσο ασφαλείς και υπεύθυνες είναι οι δίαιτες που υπόσχονται χάσιμο πολλών κιλών σε λίγες μέρες;

-Ποιο συμπλήρωμα διατροφής θα με κάνει έξυπνο/η , δυνατό/ή και πανέμορφο/ή;

-Πόσο μοιάζει το φαγητό μας με αυτό των προγόνων μας;

- Αληθεύει πως αν φάμε γλυκό το βράδυ κινδυνεύουμε να ξενυχτήσουμε;

- Συσκευασμένα τρόφιμα ή φρέσκα από τον πάγκο της λαϊκής αγοράς;

-Τι είναι τα τροφοχιλιόμετρα;

-Ποιος μας εγγυάται τη γνησιότητα των βιολογικών τροφίμων;

 

Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που αφορούν στη διατροφή μας για τα οποία θα προσπαθήσουμε να βρούμε τεκμηριωμένες απαντήσεις.

Οι πηγές και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε : Βιβλία, περιοδικά, ειδικούς της διατροφής , ερωτηματολόγια, σχολικά βιβλία διαδίκτυο κ.α.

 

Τα υπόλοιπα στην τάξη??

Δείτε το παραδοτέο υλικό των μαθητών .

ΘΕΜΑ: Η μέτρηση της περιφέρειας της γης από τον Ερατοσθένη

Υπεύθυνος καθηγητής: Παναγιώτης Παζούλης

Τον 3ο π.Χ. αιώνα ο Ερατοσθένης, αρχαίος Έλληνας μαθηματικός, αστρονόμος και γεωγράφος, μέτρησε την περιφέρεια της γης με ένα ιδιοφυές πείραμα. Η μέτρηση του Ερατοσθένη θεωρείται σήμερα μια από τις πιο σημαντικές πειραματικές διαδικασίες που έχουν λάβει χώρα σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας και προκαλεί το θαυμασμό και το ενδιαφέρον των ιστορικών, των επιστημόνων, αλλά και των απλών ανθρώπων.

Κατά τη διάρκεια συγγραφής της ερευνητικής εργασίας (project) θα διερευνήσουμε:

  • Το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκε η μέτρηση.
  • Τη βιογραφία του Ερατοσθένη.
  • Τα μαθηματικά εργαλεία που χρησιμοποίησε.
  • Τα ουράνια σώματα που χρησιμοποίησε για τις μετρήσεις του και τις αστρονομικές γνώσεις που έλαβε υπόψη.
  • Τις τεχνικές και τις μεθόδους που χρησιμοποίησε.
  • Τις γεωγραφικές περιοχές που έλαβε χώρα η μέτρηση.
  • Τις επιδράσεις που είχε η μέτρηση στον υπόλοιπο κόσμο.

 

Επίσης, στην πορεία υλοποίησης της εργασίας, θα προσπαθήσουμε να επαναλάβουμε τη μέτρηση της περιφέρειας της γης τροποποιώντας τη μέθοδο του Ερατοσθένη, όπου αυτό είναι αναγκαίο, ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί από την περιοχή μας, την πόλη της Δράμας, κατά τη διάρκεια του 1ου τετραμήνου του σχολικού έτους.

Το υλικό και οι εργασίες που θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο και θα χρησιμοποιηθούν για τον εμπλουτισμό της διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας wikipedia.

Δείτε το παραδοτέο υλικό των μαθητών .

ΘΕΜΑ: Κοινωνικά δίκτυα (social networks)

Υπεύθυνος καθηγητής: Γιώργος Σκαπέτης

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας, πόσο μάλλον στην καθημερινότητα των μαθητών. Ας ρίξουμε και μια δεύτερη κριτική ματιά πίσω από τη βιτρίνα του Facebook και του Twitter, και ας δούμε πως θα μπορούσαμε να τα αξιοποιήσουμε δημιουργικά, μένοντας μακριά από κακοτοπιές.

Δείτε το παραδοτέο υλικό των μαθητών .

 

ΘΕΜΑ: Η ομορφιά των Fractals! αυτοομοιότητα, συμμετρία φύση και κρυμμένοι αριθμοί!

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Θεοδώρα Ξυραφίδου
 
Μια διασκεδαστική προσέγγιση των μαθηματικών του λυκείου με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή!
Για κάποιους το π δε λέει τίποτα! Για κάποιους άλλους όμως υπάρχουν 314159.......λόγοι να μελετήσουν και να ανακαλύψουν τον αριθμό στην καθημερινότητα του.Και όχι μόνο αυτόν.
Τελικά η γεωμετρία είναι παντού!
Σκοπός η εξερεύνηση, η μελέτη,η σημασία...και η μαγεία των αριθμών. Είπαν πως η φιλοσοφια του συμπαντος είναι γραμμένη με μαθηματικά! Αξίζει να τη διαβάσουμε!

4ο ΓΕΛ Δράμας

Αθηνάς 30, 66100 Δράμα
Τηλ. 2521048636
Fax. 2521048689
email: mail (παπάκι) 4lyk-dramas (τελεία) dra(τελεία)sch(τελεία)gr

Ομάδα Ρομποτικής

Ομάδα Ρομποτικής
Project Hydrobot

Ομάδα Φυσικής

Ομάδα Φυσικής
Παρά 4ο
Ασφαλές Διαδίκτυο

eTwinning

https://www.etwinning.net/el/pub/index.htm
Τελευταία ενημέρωση:
Τετάρτη 20/11/2024 20:33
Μέσο κοινωνικής δικτύωσης
ΔΙΔΕ Δράμας
www.kioulanis.gr
Πλατάκης Φίλιππος
Παναγιώτης Παζούλης

Σπήλαιο Αγγίτη

Σπήλαιο Αγγίτη
<<  Νοέμβριος 2024  >>
 Δε  Τρ  Τε  Πε  Πα  Σα  Κυ 
      1  2  3
  4  5  6  7  8  910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
-->