Απολογισμός συμμετοχής στην εκπαιδευτική ημερίδα EUROSCOLA
Απολογισμός συμμετοχής στην εκπαιδευτική ημερίδα EUROSCOLA στο Στρασβούργο της Γαλλίας, στις 13 Μαρτίου 2015 και στις παράπλευρες επισκέψεις σε Ευρωπαϊκές πόλεις, από την εκπρόσωπο μαθήτρια της Β' τάξης του 4ου ΓΕΛ Δράμας, Χατζηλάκου Ελένη
Όπως όλοι γνωρίζουμε, χωρίς κόπο δεν υπάρχει εξέλιξη, ούτε αναγνώριση. Έτσι και εμείς (άρα και εγώ ως μέλος της ομάδας) κοπιάσαμε αρκετά ώστε να καταφέρουμε να εκπληρώσουμε τον στόχο μας, δηλαδή να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αυτό έγινε, αφού επιλεγήκαμε έπειτα από τον γραπτό διαγωνισμό που διεξήχθη σε κάθε σχολική μονάδα στην οποία εξέφρασαν ενδιαφέρον συμμετοχής μαθητές της Β? και Γ? τάξης των Λυκείων, την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014 και αξιολογηθήκαμε από επιτροπή Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών ? φιλολόγων, που συστάθηκε υπό την εποπτεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Ο κάθε ένας από μας, εντάχθηκε, από τους συνοδούς ? συντονιστές (την κα. Στυλιανού Μαρία του 3ου ΓΕΛ Καβάλας και την κα. Παλλάδα Ευαγγελία του 1ου ΓΕΛ Καβάλας) σε μια ομάδα εργασίας και διαπραγματεύτηκε (στα αγγλικά) ένα συγκεκριμένο θέμα. Το θέμα εργασίας της ομάδας μου, αφορούσε την Αγωγή του Πολίτη. Η απαραίτητη προετοιμασία του ταξιδιού και της προπαρασκευής της απαιτούμενης εργασίας, δεν πρέπει επ? ουδενί να μας αποθαρρύνει αφού η εμπειρία που ζει ένας έφηβος είναι ανεπανάληπτη και προσωπικά σας διαβεβαιώνω ότι αξίζει την προσπάθεια!
Πρώτος προορισμός του ταξιδιού μας ήταν η ιστορική πόλη του Μονάχου, στη Γερμανία, στην οποία είχαμε την εξαιρετική εμπειρία να ξεναγηθούμε. Στη συνέχεια μεταβήκαμε στη Γαλλία, στην πόλη του Στρασβούργου, μια πόλη ονειρική, όπου και καταλύσαμε για το πρώτο βράδυ . Το επόμενο πρωί ακολούθησε η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής ημερίδας EUROSCOLA, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (European Parliament)? ένα επιβλητικότατο κτίριο-, στην αίθουσα ?Louise Weiss?. Η οργάνωση ήταν αφοπλιστικά τέλεια. Είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε σχετικά με τις δραστηριότητες που θα λάμβαναν χώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας και να κατανεμηθούμε σε πολύγλωσσες ομάδες. Κληθήκαμε με επιτυχία να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας, να θέσουμε και να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας ως ?Ευρωβουλευτές?, σχετικά με θέματα και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναδείξαμε ζητήματα που απασχολούν την ελληνική αλλά και την τοπική κοινωνία και πρωταγωνιστήσαμε στο παιχνίδι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Eurogame.
Θεωρώ ότι εκπροσωπήσαμε επάξια την Περιφέρεια και κατ? επέκταση τη χώρα μας, με τη δημιουργικότητα και τη συνέπεια που επιδείξαμε, αφού ?μεταξύ των άλλων- καταφέραμε να αφήσουμε άφωνους και αμήχανους τους δύο Γερμανούς Ευρωβουλευτές, εκπροσώπους της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου, που ως αποδέκτες των ερωτήσεών μας για τα θέματα που διαπραγματεύτηκε η ημερίδα, δυσκολεύτηκαν να απαντήσουν ευθέως, «στρογγύλεψαν» τον λόγο τους και απάντησαν όπως η Πυθία «?ξεις ?φήξειςο?κ?νπολέμ?θνήξεις» ενώ επιμείναμε στην αναζήτηση ευθέων απαντήσεων ? δεδομένου ότι τα παιδιά πάντα αναζητούν και δε φοβούνται την αλήθεια, γεγονός που στους ενήλικες δεν είναι κάποιες φορές ευχάριστο-. Η περηφάνια της καταγωγής μας (με αποκορύφωμα της έκφρασής της, την ώρα που ακούστηκε στην αίθουσα του Ευρωκοινοβουλίου, ο Εθνικός μας Ύμνος) και η ελπίδα και προσμονή ενός καλύτερου «αύριο», διακατείχε όλους μας και εκφράστηκε με ιδιαίτερη αγωνία. Αναλυτικότερα, θίξαμε το θέμα των κατοχικών δανείων, του μεταναστευτικού ζητήματος, τη συσχέτισή του με τη Συνθήκη «Σένγκεν», της ανεργίας που πλήττει κυρίως τους νέους καθώς και το θέμα του Ιερού Πολέμου σε συνδυασμό με την τρομοκρατία.
Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας, ψηφίσαμε ?πιθανά- προσχέδια νόμων, πήραμε μέρος στο Quiz Euroscola, μέσα από το οποίο αναδείχτηκε και συμμετείχε στη νικήτρια ομάδα, μία μαθήτρια από την ελληνική αποστολή (τη δική μας) και είχαμε την πρωτόγνωρη εμπειρία να γνωρίσουμε παιδιά της ηλικίας μας από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Η εμπειρία της συναναστροφής με τόσους ανθρώπους από χώρες με διαφορετικούς από τον δικό σου, πολιτισμούς και το να ανταλλάσεις απόψεις για διάφορα πολιτισμικά, πολιτιστικά, οικονομικά, κοινωνικά και άλλα θέματα, είναι απερίγραπτη. Η αμεσότητα πληροφόρησης δια ζώσης, για όλα όσα κατά καιρούς διαβάσαμε, είναι καταπληκτική, τα δε συναισθήματα που γεννά είναι μοναδικά. Μετά την ολοκλήρωση της ημερίδας μας δόθηκαν αναμνηστικά πιστοποιητικά - διπλώματα συμμετοχής.
Το πρόγραμμα επισκέψεων συνεχίστηκε με ξενάγηση στην πόλη του Στρασβούργου - μια παραμυθένια Παλιά Πόλη που σαγηνεύει (διαθέτει ένα πανέμορφο ιστορικό κέντρο) ,πρωτεύουσα της ιστορικής Αλσατίας-, κατά τη διάρκεια της οποίας είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε την περιγραφή της πολυτάραχης ιστορίας της πόλης και να δούμε από κοντά ξακουστά κτίρια (η πόλη είναι έδρα του Συμβουλίου της ΕΕ και του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Cour Europeenne des Droits de l'Homme)) και μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco, όπως ο καθεδρικός ναός (Cath?drale Notre Dame de Strasbourg), ο οποίος είναι μία από τις κυριότερες ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες σε ολόκληρη τη Γαλλία. Σήμερα είναι η έκτη ψηλότερη εκκλησία στον κόσμο (έχεις ύψος 146 μέτρα) και συνεχίζει να είναι ορατή σε ακτίνα εκατοντάδων χιλιομέτρων. Στην περίπτωση που βρεθείτε στο Στρασβούργο μια επίσκεψη σ? αυτόν τον καθεδρικό ναό είναι επιβεβλημένη. Και σίγουρα δεν πρέπει να χάσετε την ευκαιρία να θαυμάσετε το αστρονομικό ρολόι που βρίσκεται εντός του ναού.
Κάναμε κρουαζιέρα με ποταμόπλοιο σε παραπόταμο του Ρήνου,τον ποταμό Ιλ, που διατρέχει ολόκληρη την πόλη και είναι πλωτός σε μεγάλο μέρος της, με αποτέλεσμα η πόλη, με τις γέφυρες, τα παρόχθια κουκλίστικα σπίτια και τα κανάλια της, να αποτελεί μια εξαίσια μικρογραφία της Βενετίας.
Παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε-ξεναγηθούμε (σύντομα αλλά απολαυστικά) στις γερμανικές πόλεις Χαϊδελβέργη (γερμ.Heidelberg) που είναι μια γραφική πόλη της Γερμανίας χτισμένη στις όχθες του ποταμού Νέκαρ (γερμ.Neckar) και την Στουτγκάρδη (γερμανικά: Stuttgart) ή αλλιώς Στουτγάρδη.
Σε όλους τους προορισμούς του ταξιδιού είχαμε τη δυνατότητα να περιηγηθούμε μόνοι μας, να ψωνίσουμε τοπικά παραδοσιακά προϊόντα και κατασκευές και να γευτούμε παραδοσιακές χαρακτηριστικές γαστρονομικές λιχουδιές.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι το ταξίδι ξεπέρασε τις όποιες προσδοκίες μας. Η εμπειρία (στο σύνολό της) ήταν μοναδική και είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη μου.
Σας προτρέπω, στην περίπτωση που σας δοθεί ευκαιρία στο μέλλον, να προσπαθήσετε να συμμετέχετε σε παρόμοιους διαγωνισμούς και να προσπαθήσετε να επιλεγείτε γιατί αξίζει τον κόπο.
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους συνετέλεσαν στην επίτευξη του στόχου, τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μου, αυτούς της Β? βάθμιας εκπαίδευσης που χειρίζονται το Πρόγραμμα (είτε στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας είτε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α.Μ.Θ.), τις συνοδούς μας -για την άψογη συμπεριφορά και ανταπόκρισή τους- και φυσικά τους υπόλοιπους μαθητές της Περιφέρειας που συμμετείχαν στην αποστολή ?για τις καταπληκτικές εμπειρίες που μου χάρισαν-.
Με εκτίμηση
Χατζηλάκου Ελένη
μαθήτρια της Β? τάξης του 4ου Γ.Ε.Λ. Δράμας